top of page

דברים שכדאי לדעת כשבונים בית בפעם הראשונה- 01 // דרכי גישה לבית

בחוף הכרמל (ובאזורים נוספים בארץ) האדמה שחורה, כבדה ונוטה להתנפח ולהתכווץ לפי עונות השנה. תופעה זו צריכה לקבל התייחסות תכנונית נפרדת בכל הקשור לשטחים המקיפים את הבית ולדרכי הגישה אל הבית.

שביל גישה לבית
שביל גישה לבית

בבניית בית חדש מומלץ לבצע יציקת שביל גישה ולפעמים גם שביל היקפי כחלק מיסודות הבית. אם החלטתם שאתם צריכים שביל בטון- רצוי לעדכן את תכניות ההנדסה של הבית עוד בשלב ההיתר כדי להימנע מסדקים, שברים, עוגמת נפש ותחזוקה יקרה לאורך השנים.

כמו כן, תמיד חשוב להרחיק את האדמה מקירות הבית ע"י יציקת שביל היקפי סביב בית המגורים. שביל היקפי צריך גם הוא להיות כחלק מתוכניות ההנדסה של הבית.

טעות נפוצה היא לסיים את תהליך הבניה ורק אז לצקת מסביב שבילי בטון ללא חיבור ליסודות הבית! דבר זה יכול לגרום לאי נוחות מתמשכת בכל הקשור לתפעול הבית ובמקרים מסויימים גם רטיבויות ועובש בתוך הבית.

חשוב לדעת- שבילים לא מצריכים היתר בניה ולכן ניתן לחשוב על כל אלו כשתכניות הבית נמצאות בשלב ההגשות והבירוקרטיה. ניתן לטפל בהליך במקביל להתנהלות מול הרשויות ולא לעכב את כל הליך ההגשה להיתר.

בכדי להיות יעילים בבניה, כבר בשלב הבירוקרטיה רצוי ללטש את תכניות האדריכל ע'"י שרטוטי ייצור (שופ דרווינג) שמבוצעים ע'"י יועצים מקצועיים ונותנים לקבלן נתונים נכונים.

גם שביל גישה צריך לקבל את היחס הזה- וזה מה שאנחנו עושים אצלנו ב"בונים לחיים".

יובל אברהם וליאת מולר - אנחנו בונים לחיים.



bottom of page