top of page

דברים שכדאי לדעת כשבונים בית בפעם הראשונה- 03 // איטומים

אחד הדברים החשובים ביותר!!! כמעט כל דבר צריך לאטום וכל איטום צריך להחזיק לכל החיים. מה חשוב לאטום? מקלחות או חדרים רטובים, מפגשי קירות הבית והאדמה, תקרות בטון, גגות קלים כגון רעפים או פאנל...


איטום משמש כשכבת הגנה אחת משתיים, לעולם לא ניתן להסתמך על איטום בשכבה אחת בלבד. אם תנהגו על פי כלל זה, לא תסבלו מרטיבויות.

  • איטום קירות הבית- מבוצע על ידי קבלן מורשה, ונעשה בצורת מריחה של חומר יעודי בשתי שכבות ועליו שכבת הגנה של קל-קר או לוח צמנט (פלטה עמידה למים). חשוב מאוד לשים את שכבת ההגנה כדי ששכבות האיטום לא יישחקו מתזוזות הקרקע.

  • איטום גגות בטון- מבוצע על ידי קבלן מורשה לאיטום ונעשה באמצעות יצירת שיפועים בתקרת הבטון ולאחר מכן יישום של שתי שכבות יריעת איטום או שכבת איטום ושכבת חומר אקרילי להגנה על היריעה.

  • איטום גגות קלים/רעפים- מבוצע על ידי קבלן גגות באמצעות יישום יריעת האיטום על התקרה ומתחת לרעפים, יריעה זו נותנת ביטחון במקרה של סערה או שבר בגג. יריעת איטום שנמצאת מתחת לגג לא נפגעת מהשמש ולכן יכולה להחזיק עד 50 שנה ללא בעיות!

  • איטום חדרים רטובים- מבוצע על ידי איש מקצוע כגון רצף או טייח, לא הכרחי לקחת איש מקצוע יעודי לאיטום. העבודה מבוצעת באמצעות יצירת רולקות במפגשי קירות-רצפה ולאחר מכן מריחת חומר יעודי ב 3 שכבות.

כל אלו יבוצעו ע'י אנשי מקצוע בלבד ועל פי מפרט טכני שנקבע מראש ע"י מנהל הפרויקט ובפיקוחו הצמוד!

זה מה שאנחנו עושים אצלנו ב"בונים לחיים".

יובל אברהם וליאת מולר - אנחנו בונים לחיים.



bottom of page