top of page

בואו נדבר על אקוסטיקה ארכיטקטונית

אקוסטיקה עוסקת, בין השאר, בהתנהגות הקול בבתי מגורים, משרדים, אולמות, מפעלי תעשייה ועוד...

חשוב להבין- אקוסטיקה משפיעה על איכות החיים בבית!

אקוסטיקה בבית מתחלקת לרעש מבחוץ ולרעש שבתוך הבית.

כשהאקוסטיקה לקויה בתוך הבית יהיה הדהוד של גלי קול חוזרים, השמיעה שלנו לא מפרידה בין עיקר לתפל ולכן אנחנו שומעים הכל כל הזמן, מה שגורם למוח לעבוד, להוציא אנרגיה ומאמץ. באופן ישיר זה משפיעה עלינו, על איכות השינה, על הבריאות ועוד...


הטיפול והתכנון באקוסטיקה בבית משתנה לפי מרחב התכנון, הפעילות בחלל ולמי מיועד החלל.

אז, איך בעצם מעצבים קול? בבתים פרטיים תכנון אקוסטי נכון יהיה בהתאם לפונקציונאליות של החלל. לדוגמה, הפרדה אקוסטית בין החלל ציבורי (שכולל סלון, מטבח, פינת אוכל) לבין החלל הפרטי (שכולל חדרי שינה), נעשה זאת ע"י בידודים אקוסטיים בקירות המקשרים בין החללים, בנוסף נשתדל לעצב את החלל כאשר ריהוט הפנים, כמו למשל ארון בגדים, ימוקם בקיר המקשר- מה שיגדיל את הבידוד.

דוגמה נוספת ושונה בפונקציונאליות היא בידוד אקוסטי של חלל פנים גדול open space עם תקרה גבוהה. במקרה כזה, נוצר מהחלל מעין תיבת תהודה היוצר מרחב הדהוד לא בריא, אך קיימים פתרונות אקוסטיים רבים לבעיה זו: 1. קירות אקוסטיים - קירות אלו עשויים מחומרי מילוי שסופגים את הקול, מבודדים אותו ומונעים ממנו מעבר. 2. תקרות אקוסטיות - "בולעות" רעש פנימי. 3. לוחות אקוסטיים - יכולים להיות בחלק מהמבנה או בכולו. 4. טיח אקוסטי - פתרון חדש יחסית בעל יכולת ספיגת רעשים ואפילו משמש טוב כמבודד תרמי. 5. עיצוב נכון של החלל ואבזורו בחפצים כמו וילונות, שטיחים, תמונות, ועוד.. חפצים אלו בעלי יכולת "לבליעת" קול ומקטינים את ההדהוד בחלל.

כיום, תכנון אקוסטי לפני בניית בית פרטי הפך לחלק בלתי נפרד מהבנייה- מומלץ לגשת לבניית ביתכם עם תוכנית אקוסטית מפורטת לכך, וזה מה שאנחנו עושים אצלנו ב"בונים לחיים".

יובל אברהם וליאת מולר - אנחנו בונים לחיים.

bottom of page